9/18/11

Uninvited

Aktif olarak Futbol oynayan oyuncular içerisinde izlediğim en iyi forvettir Zlatan Ibrahimovic. Kuvvetli fiziğiyle, oyun zekasıyla ve muhteşem bitiriciliği ile gittiği her klüpte başarı ve başarılar yaşamış "Winner" kategorisinde bir oyuncudur garip gönlümde. Son olarak Twente ve Ajax arasında oynana Hollanda Kupası finalinde Bryan Ruiz'i izleyene kadar, Ibrahimovic stilinde ikinci bir oyuncunun daha var olduğunu düşünmüyordum. Aslında uzunca bir dönem takip ettim Twente'yi. Bol bol izleme imkanı da bulmuştum ancak, Ruiz'in 2 senede kendini bu kadar geliştirmesi şaşırttı beni. Kupa finalinde 10 kişi kalan ve yoğun bir Ajax baskısı altında geçen maçta beraberliği korumaya çalışan Twente'de Ruiz'in oyuna girdiği dakika maçın ve Ruiz'in kaderinin değişmesine sebep oldu. Maçı Twente'ye getiren muhteşem golü atmakla kalmadı, bir pivot forvet olmasına rağmen, ileri 3'lünün her yerinde rakip savunma oyuncularını adeta eze eze maçı Twente'ye kazandırıp, Hollanda kupasının kazanılmasında büyük rol oynadı. Aslına bakarsanız kendini bu denli geliştirmiş bir forvet oyuncusunu (ki henüz 25'inde) avrupa'nın çok daha büyük klüplerinin transfer etmesini bekliyordum. Ancak çabuk davranan klüp Premier Lig'den Fulham oldu. Elbetteki eski hocası Martin Jol'un Fulham'ı çalıştırıyor olması önemli bir etken ancak Fulham taraftarı ve Premier Lig takipçileri çok enteresan geçmesini beklediğim bir Ruiz hegamonyasına hazır olmalılar diye düşünüyorum. Tabi bu yazıyı yazarken, aklıma büyük umutlarla City'e transfer edilen ancak Premier Lig tarihinin en büyük hayal kırıklıklarından biri olan Rolando Bianchi geldi. Gelişi ona benzedi ama sonu ona benzemeyecek diye umut ediyorum....

No comments:

Post a Comment